sunnuntai 29. joulukuuta 2013

 29.12.2013

Moii! Tultiin just Mexico citystä viettämästä sunnuntaita, tai oikeestaan ollaan vielä matkalla takasin Pachucaan ku kirjotan tätä. Joulu oli ja meni ja käytiin sekin viettämässä Mcityssä mun isän suvun kanssa! Oli kyllä erilaisin joulu ikinä ja oikeestaan ei ees tuntunu joululta.. oltiin aattopäivänä ulkona ottamassa aurinkoo mun serkkujen kaa kunnes mun täti tuli sisältä ja sano että nyt avataan lahjat ja havahduin siihe että ainii tänää on joulu. Tuntu jotenkin tositosi oudolta. Onneks mun porukat suomesta oli lähettäny mulle joulusuklaata koska mikä joulu on joulu ilman suklaan ylisyöntiä? ei yhtään mikään ja täällähän sitä ei ollu tarjolla. Jouluaattona opin myös tekemään sushia *.* ku sain selville että mun serkku työskentelee chefinä ja tekee superhyvää sushia nii enhä mä voinu päästää tilaisuutta käsistä vaan pitihän munki oppia! Ja oli ehkä helpointa ikinä!


Minä ja Memo ja puolet susheista syöty haha x)


Nää on mun host siskon lapsia ja super sulosia :3 haha toi vasemmalla oleva kosi mua *.*




Mun iskänpuolen suku jotka oli niin huippua porukkaa ettei ees tullu (lue; järkyttävän kova mutta tuli kumminki) ikävä suomeen:) 


                              Tänään käytiin Torre Latinossa jossa on siis 44 kerrosta ja se näkymä sieltä huipulta oli henkee salpaava. Harmittaa hirveesti ettei se kuvista näy niin hyvin.  Olin puketunu legginseihin ja isoon villapaitaan koska pachucassa oli aamulla noin  15 astetta ja tuuli joten en ees ajatellu pidemälle että vois tulla kuuma… En kyllä tee samaa virhettä toista kertaa koska aika nopeesti juoksin lähimpään Bershkaan ostamaan uudet ja kevyemmät vaatteet.


Mä ja äippä "ota kuva äkkiä ku häikäsee niin paljon" haha

 Käytiin kanssa semmosessa museossa missä näytettiin miten ennen vanhaan kidutettiin ihmisiä ja mua alko ahistaa ihan älyttömästi kun me kierreltiin siellä. Esimerkkeinä mitä mä näin oli sellanen puukolmio joka huippu on siis terävää metallia ja nainen pistettiin istumaan sen päälle alasti ja molempiin jalkoihin roikkumaan painot ja käsiin kanssa. Siten että se kolmio painuu sun sisälle. Tai miten alastomille miehille puettiin raudasta tehdyt alushousut jossa oli reikä niiden penikselle, mutta niiden käyttäminen sattuu etkä todellakaan voi ottaa niitä pois koska siinä reiässä on piikkejä jokasuuntaan että jos edes yrittää niin nahka lähtee satavarmasti.  Tai sitten sellanen pieni  häkki mihin sut pistettiin seisomaan ja se laitettiin katosta roikkumaan että ihmiset vois kattoa sua, ja koko lattia on täynnä neulanteräviä piikkejä.

 2013

On ollut mun paras vuosi ikinä. Alkuvuodesta lähin Thaimaaseen Hua Hiniin mun perheen ja mun hyvän ystävän Onervankaa.  Vaikka reissulta tulikin mukana tikit sääreen ja vaikka kuinka monta arpea mopolla kaatumisen jälkeen niin en vaihtais sitä yhtään mihinkään. Mä vaan tykkään ihan älyttömästi Thaimaasta kaikin puolin ja muutenkin jos vaan osaa löytää oikeet paikat nii shoppailu lähes ilmasta siellä ( <3 ) harmi ettei mulla oo mitään kuvia siitä reissusta tällä koneella mutta pistelen tähän väliin taas näitä tänään ottamia mexico kuvia!


Äippä ja iskä

 Viime marraskuussa (2012) alotin mun tuunausblogin (www.saralehfash.blogspot.com )jota mä päivittelin pitkin vuotta ja rakastin tuunailla eri juttuja ja sain ihan huippuja kommentteja sinne ja vähän päälle vuodessa keräsin yli 60 000 katselukertaa ja 260 lukijaa joka sai mut yllättymään ihan uskomattoman paljon! Vau kiitos kaikille J täällä mä ikävöin tuunamista iha älyttömästi enkä malta odottaa että suomessa pääsen taas jatkamaan!  Mun blogin kautta sain kans yhteydenottoja tilausten merkeissä ja siitäkin oon ihan älyttömän ilonen!


chile en nogada <3

Alotin kanssa salilla käymisen ja vaikka se olikin aika laiskaa suomessa niin nyt on motivaatio muuttunut ihan älyttömästi (johtuu varmaan kans siitä koska meksikolaiset on maailman lihavinta kansaa ja nään päivittäin ihmisiä jotka voi pahoin suuren liikalihavuuden takai) Ja nyt viime viikolla vaihoin salin crossfittiin jossa mun kaveri Carvin tappaa mut sen treeneillä aina kolme kertaa viikossa. Mutta en vois olla ilosempi koska ei  oikeesti oo mitään parempaa fiilistä kun kärsiä seuraavana päivänä.


Vaikka mä työskentelin koko kesän niin se oli silti paras kesä tähän mennessä. Sain töistä hyviä kavereita jotka jakso piristää mua aamuseiskasta ilta kolmeen päivittäin haha x) Kesällä kaikki vaihtojärjestelyt oli myös valmiita ja ei auttanu enää muutaku odottaa. Laskin päivä hiihtolomasta lähtien. Lukion ykkösen päättyminen oli kanssa haikeeta koska tiesin etten näkis mun kavereita vuoteen. Kesällä tapasin kans paljon uutta porukkaa ja nautin joka ikisestä päivästä ihan älyttömästi! Ei tullu liikaa nukuttua.. haha. Ja itseasiassa mun kesä meni niin hyvin että mietin että miks mä lähen vaihtoon just ku oon onnellisimmillani mutta onneks lähin koska täällä mä ymmärsin mitä tarkottaa olla onnellinen


Sitten koittikin vaihtoon lähtö ja vaikka mua itketti ihan älyttömästi kentällä niin koneessa olin jo into piukeena valmis mun vuoteen. Ja niinkun mä oon miljoonasti sanonu niin en ikinäikinäikinä vaihtais tätä vuotta yhtään mihinkään ja jos kellään teistä on maholisuus ja ees pientä kiinostusta lähteä ja kokemaan jotain uutta ja uskomatonta niin lähtekää! Mä en sano että tää vuos ois helppo, ei sinne päinkään mutta tää kasvattaa hyvällä tavalla ja antaa niin paljon että hankala selittää. Täällä vaikeiden paikkojen edessä löytää itestään ne tarvittavat vahvuudet ja puskee itteensä eteenpäin millon ikinä tarviikaan ja mä tiiän jo nytten että kaikki mitä mä oon oppinu täällä tähän mennessä ja mitä tuun oppimaan tulee auttamaan mua ihan älyttömästi tulevaisuudessa.  Ja kaikki kokemukset mitä täällä saa ja kaikki ihmiset mitä tapaa pistää hymyilemään posket kipeiks ja nauramaan äänen käheeks. Musta vaan on tuntunu koko viiden kuukauden ajan ja pienistä vastoinkäymisistä huolimatta että mä oon maailman onnekkain tyttö ja Meksiko on se mun maa. Mä tiiän että täältä lähteminen tulee olee yhtä tuskaa koska niin dramaattiselta kun se kuulostaakin niin osa musta tulee aina olemaan täällä ja varmasti palaan takasin. Jo ens jouluna itse asiassa.. hehe



Mä en vaan yksinkertasesti voi tarpeeks suositella tätä.



Mutta nyt mä lähen nukkumaan ja toivotan tielle suomessa hyvää huomenta ja onnellista etukäteis uuttavuotta! Paljon haleja





 Besos, Sara

20 kommenttia:

  1. Oot niin ihana! :* <3

    VastaaPoista
  2. Sara oot ihana en malta oottaa että tuut takasi<3 ja ihanaa että pääset siellä kokemaan tuon kaiken!
    -tupu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha voiei muru :3 mäkää en malta Venaa että nään sua! Pus

      Poista
  3. Ihana postaus osaat aina innostaa:) voisitko muuten harkita jotainn semmoseta kysymyspostausta enemmän susta ku tästä vaihosta enimmäkseen onjotullut muistaakseni xd vaikka vaihostakin tietenki aina uusia asioita on kiva tietää niin olisi kivaatietää myös enemmän asioita ihan vain sinusta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii ihan super ihanaa lukee tällasta palautetta:) juu tottakai! Mut siin vaihtopostauksessa kerroinki jo jotain itestäni kans mutta tottakai voin tehä tässä jossai vaiheessa:)

      Poista
  4. Kiva kuulla, että oot viihtynyt siellä Meksikossa hyvin! Seurailen aina innolla sun kuulumisia sieltä päin maailmaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii enni!! Vitsi mulla on ikävä sia:D kiitos ihanasta kommentista !:)

      Poista
  5. Oon kuullu, että vaaleahiuksisten ei kannata lähteä mexicoon vaihtoo, mitä mieltä oot ??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tähän itse vielä vaaleahiuksisempana sanoa, että ei se hiusten väri nyt niinkään vaikuta siihen että kannattaako lähteä:) itelläni se ei ainakaan oo mitään muuta aiheuttanut ku tietenkin sen että ihmiset kehuu sun hiusten väriä ja saat tietty enemmän katseita koska Meksikossa ei juuri vaaleehiuksisia ole, mutta kyl niitä katseita ulkomaalaiselle tulee vaikka ei vaaleet hiukset ollakaan :) eli ihan turvallista tänne on tulla oli hiukset min väriset vaan, kunhan pitää järjen päässä!

      Poista
    2. :D meistä suurin osa tänne tulleista vaihtareista oli tänä vuonna vaaleehiuksisia. Myös mä oon saanu miljoona kertaa kuulla että oon blondi, ja tottakai se herättää enemmän huomiota kun esimerkiks mustat hiukset mitkä on täällä kaikista yleisimmät. Ja on totta että jotkut vanhemmat saattaa suojella sitä vaihtaria enemmän jos sillä on vaaleet hiukset mutta tääki on harvinaista. Mun mielipide on että jos Meksiko kiinostaa niin hiustenvärillä ei oo yhtään mitään väliä koska ei se mitenkään isossa roolissa oo :)

      Poista
    3. Ja nimenomaan, Komppaan Annea :)

      Poista
  6. Ihana postaus jälleen kerran :3 Tuun aina vaan nii iloseks ku luen sun juttujas ^^

    Hyvää uutta vuotta siulle sinne :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee miljoonat kiitokset Heini!!:3 ja samoin sulle <3 halit!

      Poista
  7. voi miten ihana postaus taas!♥ sä oot niin ilonen ja jaksat piristää näillä aina:3 kuulostaa niin niin kivalta sun elämä siellä!! mäki haluun vaihtoon..♥puss, nauti sara:3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 musta on aina niin ihana saada tällasia kommentteja jotka kertoo että mun kirjotukset piristää :) kiitos sulle ja lähde ihmeessä jos pystyt! Pus ja varmasti :3 <3

      Poista
  8. Oi, kiitti kun jaksat piristää aina päivää näillä superilosilla ja ihanilla postauksilla! :* oot ihan supernätti, en oo varmaa ikinä nähny yhtä kaunista tyttöö! Vaikutat myös tosi mukavalta. Vastaat kommentteihin niin ihanasti, todellaki piristää sekin päivää ! Ihanin blogi ja nauti siellä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle kun jaksat piristää mua näin ihanalla kommentilla ! :* vaau mikä kehu, miljoonat kiitokset :o ja yritän vastaa siten että kans kommentin kirjottajalla tulee sellanen fiilis ettei kirjottanut turhaan:3 te saatte mut aina hymyilemään! Pus

      Poista
  9. Löysin sun blogin vasta sun toisen blogin kautta, ja thank god, että löysin. Vaikutat niin aidolta, ja avoimelta tytöltä, ja olet vieläpä todella suloinen. Oon katsellut sun videoita aamusta asti, eli siitä asti, kun sun blogin löysin, ja ihailen vain sun tapaa puhua, vastata kysymyksiin, ja olet käsittämättömän hyvä puhumaan espanjaa. Ihan oikeasti, jos jostain voit pitää elämässä kiinni, niin pidä ehdottomasti tuosta sun asenteesta. Oot ihana jo ainoastaan sen perusteella, mitä olen sun kahta blogia lukenut, ja jos voisin saada ystävän kuin sä, niin pitäisin siitä kiinni :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tän kommentin luettua oon vaan ollu hiljaa ja hymyilly varmaan viis minuuttia. Mä oon sanaton ja super otettu kaikesta mitä sä oot sanonu ja tää on varmaan koko mun blogihistorian ihanin kommentti mitä mä oon ikinä saanu. Tuntuu ettei multa vaan löydy tarpeeks sanoja vastaamaan tähän ja haluisin vaan tulla sinne ja halata sua ja kiittää sua kasvotusten.
      Miljoonasti kiitokset, et tiiäkkää millasen vaikutuksen sun kommentti teki. Vau. Oot ihana. Paljon haleja ja kiitos vielä vaikka se tuntuuki iha liia pieneltä sanalta.. <3

      Poista