lauantai 14. joulukuuta 2013

Long time no see & I CHANGED MY FAMILY

Hola bebés!

Ekaks mulla ei ollut aikaa kirjotella ja sitten mä vähän vaan unohdin kirjotella ku mun elämä on ollu niin hektistä ja oon vaan keskittynyt sen nauttimiseen.  Mutta nyt otetaan vähän takas ja saatte tän viime kuukauden edestä kuulumisia!

Ne ketkä seuraa mua instagramissa tai on mun kavereita facebookissa tietääkin että mulla vaihtu perhe viime torstaina. Keskiviikkona mun äippä ehdotti että pidetään ”cena” eli niiku illallinen näiden muille Pachucan vaihtareille. Totta kai suostuin ja se koko ilta menikin tosi onnistuneesti! Mun eka perhe teki ihan älyttömän hyvää ruokaa joten vaikka ruokaa oli ihan älyttömästi niin me kakstoista vaihtarii saatiin tuhottua ihan kaikki haha. Illan kruunas Rodrigon talossa pidetty fiesta jonne tuli sitten muutakin porukkaaJ Hitto mä vaan rakastan tätä meiän vaihtariperhettä täällä! Aina välillä mä vaan herään siihen että miten onnellinen mä oon enkä voi lopettaa hymyilemistä.







haha miten tälle ei voi olla syttymättä!
Varoitus ehkä liian henkilökohtasta ja tunteellista purkautumista

Torstaina mulle kuitenkin tuli totuudenhetki. Aamulla heräsin ihan järkyttävään oloon ku tajusin että vika yö tässä perheessä on nyt ohi. Aamulla mun sisko tuli halaamaan mua ja sano että älä lähe, mä tarvin sua ja susta on tullu mun paras kaveri. Siinä vaiheessa mulla alko ekat kyyneleet valumaan ku tunsin että miten tärkeiks mun perhe oli tullu mulle ja mä niille. Käytiin ulkona syömässä ja ku tultiin takasin ja aloin koota mun vikoja tavaroit kun mun iskä tuli mun huoneeseen ja halas mua ja autto mua pakkaamaan mun tavarat loppuun.
Kaikki oli valmiina ja me istuttiin hiljaa olohuoneessa. Iskä alko puhumaan että miten onnellinen se on ku oon ollu niiden luona ja että nytten sillä on kolme tytärtä. Se puhu siitä miten paljon se on oppinu munkaa ja miten inteligente ja linda oon. Miten mulla ja mun perheellä synkkas vaan alusta alkaen ihan sika hyvin ja miten paljon me ollaan koettu yhessä.  Mun äiti sano että jos se sais valita niin ei vaihtais vaihtaria mutta ollaanhan me tässä viime kuukaus yritettykin vakuuttaa rotareita että saisin olla tässä yhessä perheessä vuoden. Puhuttiin vaikka kuinka pitkään yhessä ja pikkuhiljaa tajusin että miten paljon tää perhe on mulle opettanu:
Nää otti mut, tuiki tuntemattoman tytön niille asumaan ja mun ei ainoostaan tarvinu sopeutuu niihin vaan ne kans sopeutu muhun ja teki mun olon alusta asti kotosaks. Mä oon voinu puhua ihan kaikesta näille ja mä oon oppinu päästämään ihmisiä mun lähelle ja luottamaan enemmän nii kliseiseltä kun se kuulsotaakin. Rehellisesti mä en olis ikinä uskonut että voisin oikeesti rakastaa mun host perhettä täällä. Mutta näistä henkilöistä tuli mun perhe. Ne kerto mulle päivittäin miten tärkee oon ja että miten onnellisia ne on mun kanssa ja enkämä oo oikeestaan ikinä tuntenu itteeni niin tärkeeks ja tästäkin syystä mä vietin mun koko elämän parhaat neljä kuukautta niiden kanssa. Jätin mun huoneeseen isoimman kartongin mitä löysin täytettynä meiän kuvilla, muistoilla ja teksteillä jokasesta henkilöstä erikseen.

Lähettiin vaihtamaan perhettä ja meillähän meni perheenvaihto siten että otettiin kaikki kamat mukaan, mentiin rotaryklubille ja meiän presidentti arpo meille perheet ja sitten lähettiin sen perheen mukaan mikä sattu osumaan kohalle. Tällä hetkellä mä asustan San Javier nimisellä kadulla joka on Pachucan yksii suosituimmista kaduista joten sijainnista oon tosi ilonen. Mun perheessä on isä Arturo ja äiti Dora ja mä oon ekaa kertaa ainoo lapsi. Mun veli on vaihossa brasiliiassa ja mä yritän nyt sopeutua tähän ( varmasti sopeudun mutta vei vaan hetken aikaa) Mun iskä on tosi hauska ja sydämellinen ja tuun tosi hyvin toimeen senkaa mutta mun äiti kerto mulle heti aluks että (äh en tiiä miten selitän tän suomeks ku se kerto mulle espanjaks mutta yritän kääntää enkuks koska it makes more sense that way) ”when my niece died i felt horrible, after that i decided that im never gonna like anybody that much anymore. I don’t wanna get hurt anymore.. I know that you, our first exchange student and the last one; you are all going to leave from my life. I want you to know that you three are more like visitors for me. I can’t and I don’t even wan’t  to like anyone like I did her. “  Tästä syystä mä tiiän ettei mula voi ikinä tulla hänenkaa samanlaista suhdetta mitä mulla tuli mun ekaan äitiin. Nytku mä ajattelen niin mulla ei oo ikinä ollu niin läheistä suhdetta kenenkään vanhemman kanssa mitä mulla oli mun ekan äidinkaa. Mutta kummisikin!


Täällä on tapana vähän ennen kuin vauva syntyy niin pitää babyshower eli sellanen lapsen tervetuliasjuhla maailmaan jossa on paljon syötävää vaaleenpunasessa tai vaaleensinisessä riippuu vauvan sukupuolesta ja me pidettiin meiän talossa yks koska tietyistä syystä tän lapsen äiti ei voinut pitää sitä omassa talossaan. Oli mielenkiintosta  nähä miten leikittiin erilaisia nimipelejä missä keksittiin tässä tapauksessas tyttönimiä vauvalle. Lopuks kerrottiin että tytön nimeks tulee tulemaan Francia joka on musta kaunis nimi.





Ainiin! Mulla tosiaan alko 11viikon jouluoma pari viikkoo sitten ja tuntuu ihan huipulta! Huomenna kuvaan teille videopostausta joten nähään murut :3 Huomenia teille ja mä painun pehkuihin!

Besos,Sara

2 kommenttia:

  1. Oi mahtavaa kuulla sieltä! Ois niin huippua kokee jotain tommosta :-) Mikä sun ig on? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :3 mä en vio muutaku suositella jos sulla on tällaseen mahollisuus! mun ig on lehsara :)

      Poista