keskiviikko 31. heinäkuuta 2013

PACHUCA

Moikka murut ! En oo kameraa kannellu oikeestaa ollenkaa mukana, mitä nyt kerran alussa nii nää kuvat antaa aika suppeen kuvan Pachucan kauneudesta mutta lupaan tehä parempaa postausta lähiaikoina:) 



Ekaks! Mun hostäiti ja siskot oli ostanu mulle valmiiks korin täytee kosmetiikkatuotteita ja toisen korin täyteen meksikolaisia karkkeja (joista suurin osa chilikarkkeja...wat) mut osa on kyllä ihan hyviä :D Ihana idea kuitenki!


Kävin eilen ostamassa päiväkirjan että voin myöhemmin lueskella millä fiiliksillä oon menny. Pääsin ekaa kertaa yksin kiertelemään ja päädyin sit yhteen Pachucan ihanista puistoista kirjottaa sitä! Istuskelin siinä kokonaisuudessaan noin tunnin, ja heti aluks siitä ajo kaks moottoripyöräpoliisi ohi ja tekee uukkarin ja tulee takasin.. olin et jaha ja yritän näyttää mahollisimman hyvin käyttäytyvältä koska oon kuullu että ulkomaalaisia voidaan sakottaa ihan uskomattomista jutuista? ja eka asia mitä ne kysyy multa ku tulee siihen sen jälkee ku on saanu selville etten puhu espanjaa että 'do you have a boyfriend?' Siinä alkuhämmennyksen ohi mentyä kysyin että 'excuse me? How old are you?' 32... molemmat ! Kerroin että oon 17 ja toinen tokas siihen et saanko sun numeron koska saatat tarvita apua ja silmänvinkkaus päälle! LIKE WAT XD ku en antanu sitä nii ne lähti kohta ajelee varmaan seuraavaa uhria kohti... sen jälkee tuli vielä moni vähän vanhempi puhumaa espanjaa mut ei ne kovin kaua jaksa siinä höpötellä yksikseen kun en voi tehä muutaku kattoo:D ku alko pimentyy ja lähin takasin nii lähel meiän taloo yks poika juoksi mut kiini ja selitti varmaa 10 minuuttii kaikkee espanjaks ja sit ehin onneks yhteen väliin tokasta että 'yo no habla spaniol' 'no importante'! Pyys mut enkuks kahville ja sano että soittaa mulle ku on käyny yhen enkunkurssin? :D hahaha sikahyvä!



Meiän terassinäkymää ! Love it


tänää aamulla ihmeteltiin että mitä ääniä kuuluu meiän porttien ulkopuolelta..katottiin pihakamerasta ja siellä oli kaks tyttöä ja yks poika kai meditoimassa?:D huus ja kilju ja sätki maassa ku kalat sen jälkee ku oli näyttäny siltä että joku naru vetää niitä ylöspäin ja ravistelee...siitä vierestä kulki siivoojaa ja pesulanautoo tänne sisää mut ne ei ollu moksiskaan..ja siis tää talo on ison teatterin takavieressä ja meillä ei oo yhtään naapureita ihan lähellä nii tänne ei todellakaan eksytä:D kaks tuntii ne siinä jakso huudella esim houta ja sit ne lähti! En voi tajuta :D



Ymmärrän jo aika hyvin espanjaa ja pystyn enkuks osallistumaan ainaki perheen ruokakeskuteluihin! Nää kans kehuu tosi paljon mun ääntämistä ku ei kuulemma oo mitää aksenttia ja oon superilonen siitä että nää on tosi kannustavaisia! Ens kerraks koitan tehä videopostausta! 



Besos, Sara


12 kommenttia:

  1. Hahah saraa, sun blogi koko vuoden tulee olee "sit tein tätä ja sit joku mies tuli ja pyys numeroo haha! Sit menin tonne ja sit joku poika halus viiä mut kahville!! Ja sit ku olin menos nukkuu nii mun sängyn alta tuli joku 30v mies ja sano et vie mut syömää!!! " hahaha voi eii meijä sydänten sulattaja:3 ihanaa että kaikki on menny hyvin!! <3 terkuin emmi (kivekäs, en tiiä onks sul muit emmi kavereit? :o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :'DDD lupaan ei tuu olee Sitku totun tähän nii en oo enää nii hämmentyny!! Ku kaikki sano mulle että näytän valmiiks meksikolaiselta ettei mua erota nii siks oon kans nii ihmeissäni xD pusut sulle muru <3

      Poista
  2. uuh näyttää hyvält! vitsi en kestä jos nappaat espanjan nopeemmin ku mä hahah xd mä sillee poimin sieltä täältä sanoja, mut ei toivooka et ymmärtäisin mitä näää hölpöttää sillee yleisesti. epäreiluuuuuuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mm;) haha se voi johtuu kans niiden puhenopeudesta! Nää esim puhuu tosi selkeesti ja siks ymmärrän:-)älä huolehi rakas kyl se sullekki alkaa tulee minä hetkenä hyvänsä <3

      Poista
  3. Moikka sun molemmat blogit vaikuttaa tosi kivoilta!! :) mulla ois pari kysymystä sun vaihtovuodesta. Ootko siis opiskellu espanjaa enneku lähit ja kuinka kauaan? Vaihdatko perhettä vuotesi aikana, ja miksi perheitä yleensä vaihdetaanjos ollaan vaihdossa rotareiden kautta? Haluisitko kans kertoo enemmän sun perheestä? Esim onko sisaruksia, eläimiä jne. Kiitos <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hheh kiitos paljon!!:3 en ollu opiskellu yhtään:D lähin ihan nollasta :) ja mulla on 2-4 perhettä ja niit vaihetaa sen takii et saa laajemman käsityksen siitä kulttuurista ja pikallisesta elämästä:) kerroin mun ekassa postauksessa jo jonku verran että tsekkaas se ;) teen kyllä jossain vaiheessa erikseen postauksen mun huippuperheestä!! :*

      Poista
  4. apua kun kuullostaa niiiiiiiin upeelta!

    muistan kun oltiin perheen kanssa meksikossa niin kokoajan joku tuli just pyytää ulos jne :D oli super outoa kun ei suomessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sitä se onki! Tervetuloo vierailulle;)

      Haha suomalaisil ois kyl opittavaa vaik oon kyl positiivisesti yllättyny ku on suomalaisetki tullu pyytää ulos aika monesti iha spontaanisti kerra esim junassa ja kaupassa hahah :D

      Poista